Toedeloe, kerstkilo's!

Door Kelly Lamberts | Nieuws | 07-01-17
Toedeloe, kerstkilo's!

Na een keer met onze ogen te hebben geknipperd zijn alle feestdagen weer voorbij gevlogen, en zijn we aanbeland in de meest sombere maand van het jaar. De gezellige kerstverlichting is ingeruild voor een gezellig spekrandje, en dat vinden we misschien niet zo’n hele goede deal… Om weer gewoon in onze broeken te passen, willen we daar dus zo snel mogelijk vanaf!

6 tips om van die verse kerstkilo’s af te komen

We weten het allemaal: Minder snoepen en méér bewegen. Maar dit kan soms nog best lastig zijn, zeker na een maand vol met lekkernijen. Met deze tips zet je al een grote sprong in de goede richting!

1. Drink geen (/minder) alcohol en frisdrank

Vervang alle alcoholische versnaperingen, met of zonder frisdrank, van de afgelopen weken door een glas water. Met een beetje fruit in je glas, zoals een schijfje citroen, smaakt het ook meteen een stuk beter!

2. Slaap langer

Slaap jezelf slanker. Een goede nachtrust werkt namelijk mee aan het kwijtraken van wat extra kilo’s.

3. Sla ongezonde/onnodige snacks over

Sla de chips- en snoepvakken een paar weekjes over en bespaar jezelf een hoop ongewilde calorieën. Wil je écht graag een tussendoortje, ga dan voor een handje noten of wat fruit. Iets minder verleidelijk, maar wel stukken gezonder.

4. Sla géén maaltijd over

Velen denken door het ontbijtje over te slaan al goed bezig te zijn, maar niets is minder waar. Het ontbijt is zelfs de belangrijkste maaltijd van de dag. Het zit hem alleen in wát je precies als ontbijtje hebt. Een zelfgemaakte fruit- of groentesmoothie is heerlijk voor bij het opstarten en zit vol vitaminen.

5. Eet langzamer

Door alles zonder aarzelen naar binnen te schuiven, heeft je maag niet snel door dat je vol zit. Hierdoor eet je dus gauw veel meer dan nodig is. Doe lekker rustig aan en geniet van elke hap die je neemt.

6. Sport!

Natuurlijk is sporten altijd een goed idee. Nu heeft niet iedereen tijd of geld voor een abonnementje bij de sportschool, maar een stukje hardlopen door de buurt werkt prima (en verslavend!). Doe het wel altijd voor jezelf! Jij moet je er goed bij voelen. Trek die hardloopschoenen aan en ga ervoor! 

Liefs KellyKelly Lamberts
Interessant?

Deel deze blog met je vrienden!

REAGEREN OP DEZE BLOG